Minun Kuopioni

syyskuuta 27, 2016



Kuopio ei ole vielä täysin minun, but I'm getting there. Tahdon tällä kertaa kertoa Kuopiosta omasta näkökulmastani. Näyttää miltä Kuopio miun silmissäni näyttää. En vielä tiedä vielä tulenko opiskelujen jälkeen jäämään tänne, mutta onhan miulla vielä 3,5 vuotta aikaa päättää asiasta. Ehkä miun tie vie ulkomaille tai aivan toiselle puolen Suomea, en yhtään tiedä.



Miulle Kuopio on paikka missä opiskelen. Paikka missä kadulla kävellessä kaikki on tuntemattomia naamoja. Ja totta puhuen se on aivan mahtavaa. Saan olla oma itseni ilman että kukaan tietää miun menneisyydestä (ei sillä että siinä ois mitään tietämistä). Kuopio on paikka, jossa oon oppinut olemaan vapaampi ja enemmän oma itseni. Alunperin Kuopioon miut veti koulu ja sen tarjoama kaksoistutkinto, mutta oon oppinu rakastamaan tätä kaupunkia. Oon jopa oppinut jotenkin kestämään näitä jumalattomia mäkiä. Pian onneks ei välttämättä enää tarttee kestää noita mäkiäkään, jos nyt vaikka saisin Kuopakselta asunnon Niiralasta.


Mie oon asunu täällä vasta vähän yli kuukauden ja en oo vielä edes nähnyt kaikkia tän kaupungin puolia, mutta oon jo kerennyt nähä tosi paljon. Kuopio miulle tällä hetkellä on opiskelijakaupunki, jossa tuntuu joka viikko olevan jotain pippaloita ja tapahtumia. Välillä vähän liikaakin miun makuun.. Kuopio on kuitenkin paikka, jossa mie viihdyn ja mahdollisuuksien kaupunki. Miulla on nyt niin monia erilaisia mahdollisuuksia kuten aiemmin mainittu kaksoistutkinto ja niin paljon kaikkia vaihtomahdollisuuksia ja koulun reissuja. 


Aina kun oon poissa Kuopiosta, mie kaipaan tänne. En tiedä johtuuko se vaan siitä että en tykkää lapsuudenkunnastani vai oonko oikeesti alkanut vaan kiintymään niin paljon tähän kaupunkiin. 


with love,


Saatat myös tykätä

1 Kommenttia

  1. Olen suunnitellut pientä Kuopio-visiittiä vielä tähän syksyyn, sillä itse en siellä ole käynyt ja tyttäreni on harkinnut opintoja siellä. Kiva lukea paikallisen näkemyksiä kaupungista. Olemme kaksi yötä hotellissa ja aiomme tutustua ainakin puijontorniin sekä käydä sisävesiristeilyllä.

    VastaaPoista

Popular Posts