Hukassa elämässä

tammikuuta 10, 2021


Ennen kuin valmistuin olin kyllä kuullu, että ihmiset on hieman hukassa elämässään heti valmistumisen jälkeen. En kuitenkaan ajatellu, että se iskis oikeesti näin kovaa. 

Eräänä "heikkona" hetkenä päätin, että haen taas opiskelemaan.  Totta puhuen tajusin jo restonomiopintojen viimeisenä vuotena, että ehkä tämä ei olekaan ihan minua varten. Restonomi voi periaatteessa tehdä vähän kaikenlaista, mutta usein ne stereotypiset työpaikat (ravintolat, hotellit yms.) ovat erittäin rankkoja. Tietysti etenemismahdollisuuksia ja erilaisia vaihtoehtoja restonomina löytyy, mutta itselleni tämä ei vain tuntunut siltä mitä odotin. Ymmärrän kyllä vieläkin miksi kannattaa opiskella restonomiksi, mutta minulle tämä ei vain ole sitä mitä tahdon tehdä. 

Josta päästäänkin siihen, että mitä aion hakea opiskelemaan. Ensimmäiseksi vaihtoehdoksi valikoitui Maataloustieteen (Kasvintuotantotiedeiden linja) Helsingin yliopistossa, toiseksi Biologia (Kasvitieteiden linja) Helsingin yliopistossa sekä Biologia Turun yliopistossa. Ja koska en ole käynyt lukiota ja olen jo menettänyt ensikertalaisuuteni, tulee minun opiskella ekstra-ahkerasti. Mikä on vähän hauskaa, koska en ole koskaan oikeasti työskennellyt näin kovasti mitään tavoitetta kohti. 

Mie aloitin opiskelun melkein heti vuoden vaihduttua, mutta nyt oon pitänyt viikon taukoa. En ole tän viikon aikana yksinkertaisesti pystynyt opiskelemaan, sillä jouduin viime tiistaina lopettamaan rakkaan kissani. Asunto tuntuu niin tyhjältä ja oon vaan surrut rakkaani menettämistä. Mutta kyllä tämä tästä, huomenna ajattelin taas palata ahkeran lukemisen pariin. Ja parempi palatakin, koska pääsykokeisiin on 5 kuukautta ja miun pitää tänä aikana sisäistää koko lukion biologia päähäni sekä mahdollinen maataloustieteellisen pääsykoekirja. 


Saatat myös tykätä

0 Kommenttia

Popular Posts